لوگوی سیتکس

۰۲۱۱۲۳۴۵۶۷۸

تاریخ هاوینگ بیت کوین 2024

تاریخ هاوینگ بیت کوین ۲۰۲۴ و بررسی تاثیرات هاوینگ چهارم

با نزدیک شدن به رویداد هاوینگ بعدی بیت کوین (Bitcoin) که در ۱۹ یا ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ اتفاق می‌افتد، توجه کاربران از سراسر جهان به این رویداد تاریخی جلب شده است. در ادامه تاریخ هاوینگ بیت کوین ۲۰۲۴ (Bitcoin halving 2024) را محاسبه کرده و نگاهی کوتاه به تاثیرات آن می‌اندازیم.

هاوینگ چهارم باعث تحولات قابل ملاحظه‌ای در بازار ارزهای دیجیتال می‌شود و برای سرمایه‌گذاران نیز چالش‌های جدیدی را به وجود می‌آورد. به همین دلیل دانستن زمان دقیق آن اهمیت دارد و باید خود را برایش آماده کنید. پس اگر می‌خواهید بدانید چند روز تا هاوینگ بیت کوین مانده، این مقاله از سیتکس را تا آخر بخوانید!

تاریخ هاوینگ بیت کوین ۲۰۲۴

با نزدیک شدن به تاریخ هاوینگ بیت کوین ۲۰۲۴ که انتظار می‌رود در ۱۹ یا ۲۰ آوریل رخ دهد، بررسی تأثیر آن بر بازار بیت کوین و ارزهای دیجیتال دیگر در صدر فعالیت‌های تحلیل‌گران و سرمایه‌گذاران قرار دارد.

تاریخ وقوع رویداد هاوینگ با توجه به استخراج آخرین بلاک آن تخمین زده می‌شود. به همین خاطر است که نمی‌توان به صورت کاملا دقیق، زمان آن را اعلام کرد.

هدف از هاوینگ در واقع، کنترل عرضه بیت کوین است و حدودا هر ۴ سال اتفاق می‌افتد. در این رویداد، پاداشی که به ماینرها برای ساخت بلاک پرداخت می‌شود، نصف خواهد شد. این امر به طور مستقیم بر عرضه بیت کوین تاثیر گذاشته و ارزش این رمز ارز را حفظ می کند.

در تصویر زیر می‌توانید تایم‌لاین هاوینگ‌های بیت کوین (Bitcoin Having) از ۲۰۰۹ تاکنون را مشاهده کنید.

اینفوگرافیک تایم لاین هاوینگ - نگاهی به تاریخ هاوینگ بیت کوین از ابتدا تا کنون

بیشتر بدانید: هاوینگ بیت کوین چیست؟

شمارش معکوس برای هاوینگ بیت‌کوین

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که هاوینگ بعدی بیت کوین ۲۰۲۴ در ۱۹ آوریل رخ دهد. تنها چند روز تا این زمان مهم باقی مانده است و باید نظاره‌گر تحولات پس از آن باشیم. شمارشگر معکوس هاوینگ بیت کوین در سایت کوین مارکت کپ (coinmarketcap) بهترین منبع برای فهمیدن زمان هاوینگ است!

نگاهی به هاوینگ‌های بیت کوین و تاثیر آن‌ها بر قیمت

نگاهی به هاوینگ‌های بیت کوین و تاثیر آن‌ها بر قیمت

در جدول زیر می‌توانید تاریخ هاوینگ‌های پیشین و تاثیر آن‌ها را بر قیمت بیت کوین مشاهده کنید.  معمولا قیمت بیت کوین در هاوینگ ۲۰۲۴ را می‌توان از رفتارهای این ارز در رویدادهای قبلی آن تخمین زد. به همین دلیل معامله‌گران باید حتما تاریخ هاوینگ بیت کوین ۲۰۲۴ را بدانند تا تاثیر آن را در معاملات خود لحاظ کنند. 

تاریخ هاوینگ بیت کوینقیمت قبل از هاوینگسقف قیمت بعد از هاوینگ
۲۰۱۲۱۲.۳۵ دلار۱۱۰۰ دلار
۲۰۱۶۶۰۳.۵ دلار۲۰۰۰۰ دلار
۲۰۲۰۸۸۲۱ دلار۶۴۰۰۰ دلار

البته امسال این رویداد کمی متفاوت خواهد بود! زیرا برعکس دوره های گذشته بیت کوین قبل از هاوینگ سقف قبلی قیمتش را زد!

نحوه محاسبه زمان هاوینگ بیت کوین

تاریخ هاوینگ بیت کوین ۲۰۲۴ مستقیما به تعداد بلاک‌های استخراج شده در شبکه بیت کوین بستگی دارد. از آنجایی که حدودا هر ۱۰ دقیقه، تقریباً یک بلاک استخراج می‌شود، می‌توان با تخمین تعداد بلاک‌های باقی‌مانده تا رسیدن به ۲۱۰۰۰۰ مورد، زمان تقریبی هاوینگ بیت کوین را محاسبه کرد.

از روش زیر نیز می‌توان برای محاسبه زمان هاوینگ بیت کوین استفاده کرد:

گام یک: برای محاسبه زمان هاوینگ باید تعداد کل بلاک‌ها رادر نظر بگیرید و تعداد بلاک‌های استخراج‌شده تاکنون و نرخ استخراج بلاک را از طریق یک کاوشگر بلاک‌چین جستجو کنید.

این اطلاعات را در فرمول زیر قرار دهید:

بلاک‌های باقی‌مانده = تعداد بلاک‌های استخراج شده – تعداد کل بلاک‌ها تا هاوینگ بعدی (۸۴۰۰۰۰)

گام دوم: با تقسیم تعداد بلاک‌های باقی‌مانده بر نرخ استخراج بلاک (متوسط زمان استخراج)، می‌توانید حساب کنید که چند روز تا هاوینگ بیت کوین مانده!

زمان تقریبی هاوینگ (به روز) =۶۰/۲۴/(بلاک‌های باقی‌مانده * متوسط نرخ استخراج بلاک (دقیقه))

چهارمین هاوینگ بیت کوین نزدیک است! برای آن آماده‌اید؟

هاوینگ ۲۰۲۴ برای کاربران حوزه ارزهای دیجیتال بسیار سرنوشت‌ساز است. در هاوینگ‌های پیشین شاهد سیر نزولی چند ماهه قیمت بیت کوین و سپس روند صعودی بهای بیت کوین بودیم. این بار اما بیت کوین پیش از فرا رسیدن «تاریخ هاوینگ بیت کوین ۲۰۲۴» سقف قیمت قبل را زد و این موضوع باعث شگفتی در بازار کریپتو شده است.

بازار ارزهای دیجیتال پرریسک است و به همین خاطر باید برای سرمایه گذاری در آن احتیاط کنید. توصیه می‌کنیم که برای سرمایه‌گذاری تحقیقات جامعی انجام دهید و با افراد متخصص مشورت کنید.

سیتکس به عنوان مرجع مدیریت دارایی دیجیتال، می‌تواند در مسیر سرمایه‌گذاری به شما کمک کند. اگر در مورد سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال نیاز به مشاوره دارید، می توانید اطلاعات خود را در قسمت «مشاوره رایگان» وارد کنید. کارشناسان سیتکس در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

فهرست مطالب

پست های مرتبط

دیدگاه خود را اینجا بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای شروع سرمایه گذاری و استفاده از طرح‌های مشارکتی،
کافی است فرم زیر را تکمیل کنید. کارشناسان ما در کمترین زمان ممکن با شما تماس می‌گیرند.

برای دریافت مشاوره رایگان لطفا اطلاعات زیر را تکمیل کنید: